Human Resources Strategy for Researchers (HRS4R)

HRS4R at Universidad Pablo de Olavide

In November 2023, the Pablo de Olavide University (UPO) formally endorsed to the European Charter for Researchers and a Code of Conduct for the Recruitment of Researchers (Charter & Code for Researchers (C&C)). Both documents establish guidelines for European Universities and Research Institutions to update their processes and procedures in order to improve working and employment conditions for researchers, making a research career in Europe more attractive.

The UPO's Government Team set a priority for the University to be aligned with the principles and guidelines established in these documents to guarantee, within our Talent Attraction policy, the best conditions in which our researchers can carry out their work.

Over the next few months, a Working Group coordinated by the Vice-Rector for Strategy and Academic Planning will be involved in the implementation process that will culminate in obtaining the "Human Resources Strategy for Researchers (HRS4R)" seal of excellence which is awarded by the European Union to institutions that have an Action Plan to implement the C&C, and identifies those that generate and support the existence of a stimulating and favourable environment for research work.

As part of a participatory framework, in order to find out the perception that our university community has about the alignment of our university with the principles, a survey, among others measures, has been prepared addressed to the entire scientific community (R1-R4) and technical, management and administration staff. and services, whose analysis of results will serve as a basis for establishing an Action Plan.

ACTION PLAN - UNIVERSIDAD PABLO DE OLAVIDE Pdf icono (en)

HRS4R en la Universidad Pablo de Olavide

En noviembre de 2023, la Universidad Pablo de Olavide se adhirió formalmente a la Carta Europea del Investigador y al Código de Conducta para la Contratación de Investigadores (Charter & Code for Researchers (C&C)). Ambos documentos establecen las directrices para que las Universidades e Instituciones de Investigación Europeas mejoren las condiciones de trabajo y empleo para los investigadores, haciendo más atractiva la carrera investigadora en Europa.

En el Equipo de Gobierno de la UPO entendemos como una necesidad el que nuestra universidad se encuentre alineada a los principios y directrices establecidas en estos documentos para garantizar, dentro de nuestra política de Atracción de Talento, las mejores condiciones en las que puedan desarrollar su trabajo nuestros investigadores.

Durante los próximos meses, un grupo de trabajo coordinado por el Vicerrector de Estrategia y Planificación Académica, estará implicado en el proceso de implementación que culminará con la obtención del sello de excelencia “Human Resources Strategy for Researchers (HRS4R)", que otorga la Unión Europea a las instituciones que cuentan con un plan de acción para implementar las directrices de la Charter&Code for Researchers, e identifica aquellas que generan y apoyan la existencia de un entorno estimulante y favorable al trabajo de investigación.

Como parte de un proceso participativo, para conocer la percepción que tiene la comunidad universitaria sobre la alineación de nuestra universidad con los principios establecidos en el C&C, se ha preparado, entre otras medidas, una encuesta dirigida a toda la comunidad científica (R1-R4) y personal técnico, de gestión y de administración y servicios, cuyo análisis de resultados nos servirá de base para establecer un Plan de Acción.

ACTION PLAN - UNIVERSIDAD PABLO DE OLAVIDE Pdf icono (es)

Facebook UPO Flickr UPO Instagram UPO Twitter UPO Youtube UPO
Validación de Accesibilidad