Action Plan

ACTION PLAN

On completion of the GAP-Analysis, the next action in the process of obtaining the “HR Excellence in Research” award is the design of an Action Plan.

The Action Plan is a planning of activities that must be carried out by the institution to progress from the current state to the desired objective, with respect to the implementation of the 40 principles of the C&C and the OTM-R.

Specifically, the institution must provide an overview of its current state under the four thematic area of the C&C (Ethical and professional aspects; Recruitment and selection; Working conditions and social security; Training and development). Moreover, as part of the Action Plan, information on current practices related to the OTM-R has also be included.

The OTM-R is a specific self-assessment checklist carried out with the aim of providing information on the status of achievements in implementing open, transparent and merit-based recruitment policies and practices, which aim to make job opportunities more attractive. research careers, while facilitating mobility and equal opportunities for all candidates.

In short, the Action Plan presents the strategic vision of the institution in terms of the priority areas and the implementation steps to be undertaken in the coming years.

ACTION PLAN - HRS4R Pdf icono(en)

OTM-R Checklist - HRS4R Pdf icono (en)

PLAN DE ACCIÓN

Una vez finalizado el Análisis Interno, la siguiente actuación en el proceso de obtención del sello “HR Excellence in Research” es el diseño de un Plan de Acción.

El Plan de Acción es una planificación de actividades que se deben llevar a cabo para ayudar a la institución a avanzar desde el estado actual al estado objetivo, con respecto a la implementación de los 40 principios de los C&C y el OTM-R.

En concreto, la institución debe proporcionar una visión general de su estado actual bajo los cuatro ejes temáticos del C&C (aspectos éticos y profesionales, reclutamiento y selección, condiciones de trabajo y seguridad social, capacitación y desarrollo). También se debe incluir aquí información sobre las prácticas actuales relacionadas con el OTM-R.

El OTM-R es un checklist de autoevaluación que proporciona información sobre el estado de los logros en cuanto a la aplicación de políticas y prácticas de contratación abiertas, transparentes y basadas en el mérito, cuyo objetivo es hacer más atractivas las carreras de investigación, facilitando al mismo tiempo la movilidad y la igualdad de oportunidades para todos los candidatos.

En definitiva, el Plan de Acción presenta la visión estratégica de la institución en términos de las áreas prioritarias y los pasos de implementación a emprender en los próximos años.

ACTION PLAN - HRS4R Pdf icono (es)

Facebook UPO Flickr UPO Instagram UPO Twitter UPO Youtube UPO
Validación de Accesibilidad