Género y Derechos Humanos de la Niña. Una mirada antropológica para la implementación de los estándares jurídicos internacionales y el desarrollo sostenible
DOI:
https://doi.org/10.13128/ccselap-25814Abstract
AAVV
Downloads
References
Augé, M. (2018). Qui est donc l’autre?, Paris, France: Odile Jacob.
Annan, K. A. (2004). Prólogo. En: UNICEF Estado Mundial de la Infancia 2004. Las niñas, la educación y el desarrollo, New York: UNICEF.
Annan, K. A. (1999). Foreword. En: Danieli Y., Stamatopoulou E., Dias C. J, (Eds.), The UniversalDeclaration of Human Rights: Fifty years and beyond, New York, U.S.A.: published for and on behalf of the United Nations by Baywood Publishing Com-pany, Inc.
Binazzi, A. (2018b). Haití, migración y antihaitianismo. Entre el desarrollo humano local desatendido y la diversidad excluida en el Caribe y Latinoamérica. En: Alcántara, Manuel, Garcia Montero, Mercedes, Sanchez Lopez, Francisco (Coord.) Migracio-nes. Memoria del 56° Congreso Internacional de Americanistas, Salamanca, España: Ediciones Universidad de Salamanca.
Binazzi, A. (2018a), Los Derechos Humanos de Niñas, Niños y Adolescentes y el nuevo compromiso internacional para la Agenda 2030. Retos de la implementación entre lo global y lo local”, en Infancia y Adolescencia en Latinoamérica, nr.32 Revista Deba-tes Latinoamericanos, Buenos Aires, Argentina: Centro Latinoamericano de Estudios Avanzados (CLEA) y Red Latinoamericana de Cooperación Universitaria (RLCU).
Binazzi, A. (2016). Discriminación de género y trabajo doméstico. Una mirada antropoló-gica para los derechos de niñas, niños y adolescentes”. En: Gervasi, Francesco (Coord.)Diversidades: Perspectivas multidisciplinares para el estudio de la interculturalidad y el desarrollo social, Universidad Autónoma de Coahuila, México: Ediciones del Laurel.
Binazzi, A. (2014).Sexual exploitation of children and adolescents in travel and tou-rism. An anthropological perspective. En: “Sexual tourism implicating children: pre-vention, protection, interdiction and care for victims”, Sion, Suiza: International Insti-tute for the Rights of the Child (IDE)/University Institute Kurt Bösch (IUKB).
Binazzi, A. (2012).“Children’s rights e child protection. Il ruolo della ricerca interna-zionale per i diritti dei bambini”. En: Guetta, Silvia (Coord.) “La voce della pace vie-ne dal mare: Esperienze di cooperazione internazionale per la coesistenza fra culture, diritti e sviluppo umano”, Roma, Italia: Aracne Editrice.
Binazzi, A. (2011b). La Convención sobre los Derechos del Niño, su Protocolo Facultativo OPSC y el marco legal para la prevención y la protección contra el creciente fenómeno transnacional de la explotación sexual de niños, niñas y adolescente.En IFEJANT, Instituto de Formación para Educadores de Jóvenes, Adolescentes y Niños Trabajadores, (Ed.) Reflexiones y Avatares para la infancia en el siglo XXI, Lima, Perú. Recuperado de https://resourcecentre.savethechildren.net/node/5240/pdf/5240.pdf, (12 de febrero de 2019).
Binazzi, A. (2011a). Children in the Dominican Republic: Sexual exploitation in travel and tourism. An anthropological perspective, Stockholm, Suecia: Resource Centre on Child Rights and Child Protection, Save the Children Sweden/Suecia. Recuperado de http://resourcecentre.savethechildren.se/content/library/documents/sexual-ex-ploitation-children-and-adolescents-travel-and-tourism-dominican, (12 de febrero de 2019).
Busoni, M.(2000). Genere, sesso, cultura: Uno sguardo antropologico, Roma, Italia: Carocci.
Carrino, L. (2005). Perle e pirati. Critica della cooperazione allo sviluppo e nuovo multilateralismo. Trento, Italia: Erikson.
Cervantes Ríos, J. C., Vargas Jiménez, E. y Castro Castañeda, R., (Coord.). (2014). Obstáculos y retos en la transformación de las masculinidades. Puerto Vallarta, Jalisco, México: Universidad de Gualajara.
Danieli, Y., Stamatopoulou, E. y Dias, C.J. (Eds.). (1999). The Universal Declaration of Human Rights: Fifty Years and Beyond, Published for and on behalf of the United Nations by Baywood Publishing Company, Inc., New York, U.S.A.
Dottridge, M. (2008). Young people’s voices on child trafficking: Experiences from South Eas-tern Europe”, UNICEF Innocenti Working Paper, Florencia, Italia: UNICEF IRC.
Hannerz, U. (1992). Cultural Complexity: Studies in the Social Organization of Meaning, New York: Columbia University Press.
Harding, S. (1987). Is there a feminist method? En: Sandra Harding (Coord.). Feminism and methodology. Indiana University Press: Bloomington/ Indianapolis U.S.A.
Hodgkin, R. y Newell, P. (junio 2002). Implementation handbook for the Convention on the Rights of the Child, New York-Geneva, Suiza: fully revised edition, UNICEF.
Kilani, M. (2011). Antropologia. Una introduzione, Bari: Edizioni Dedalo.
Kilani, M. (2018). Du goût de l’autre. Fragments d’un discours cannibale, Paris, France : Seuil.
Latouche, S. (2008). Breve trattato sulla decrescita serena, Torino: Bollati Boringheri.
Meghnagi, S. (2005). Il sapere professionale. Competenze, diritti, democrazia, Milano: Fel-trinelli.
Monreal Gimeno, M. C. y Martínez Ferrer, B. (2010). Esquemas de género y desigualdades sociales. En: Amador Munoz L.V. y Monreal Gimeno M. C. (Coord.), Intervención social y género, Narcea: España. Nussbaum, M. (2000). Women and human development. The capabilities approach, Cam-bridge-New York: Cambridge University Press.
Office of the Special Representative of the U.N. Secretary-General on Violence against Children. (2013). Towards a world free from violence: Global survey on violence against children, New York, U.S.A.
Olivier de Sardan, J. P. (2008). La rigueur du qualitatif. Les contraintes empiriques de l’in-terprétation socio-anthropologique, Belgica : Academia-Bruylant, Louvain-La-Neuve.
Pereira Alberto, M. de F. y Picornell Lucas, A. (2018). Experiencias mundiales de ciuda-danía de la infancia y adolescencia, João Pessoa, Brasil: Universidad Federal Da Paraíba.
Pinheiro, P. S. y United Nations. (2006). World report on violence against children: United Nations Secretary-General’s global study on violence against children, Geneva, Suiza: United Nations.
Plan International. (2012). Por ser niña. Aprender para la vida. Estado Mundial de las Niñas 2012, Resumen Ejecutivo, Reino Unido: Autor.
Ragno, A. (2012).“I saperi delle donne della Comunità Sutiava di León, Nicaragua: nuove coordinate teoriche e proposte operative.”. En: Guetta Silvia, (Coord.) “La voce della pace viene dal mare: Esperienze di cooperazione internazionale per la coesistenza fra culture, diritti e sviluppo umano”, Roma, Italia: Aracne Editrice.
Santos Pais, M. (1999). A Vision for children: The Convention on the Rights of the Child. En Danieli, E Stamatopoulou, C. J Dias, (Eds.) The Universal Declaration of Human Rights: Fifty Years and Beyond, Published for and on behalf of the United Nations by Baywood Publishing Company, Inc., New York, U.S.A., pp.131-132.
Sen, A. y Nussbaum, M. (1993). The quality of life, Oxford: Clarendon Press.
Trigilia, C. (2006). Sviluppo locale. Un progetto per l’Italia, Roma-Bari: Editori Laterza.
U.N. General Assembly, Human Rights Council. (19 de deciembre 2014). Towards Better investment in the rights of the child, A/HRC/28/33, New York: Autor.
UNICEF. (abril 2009). Machel Study 10-Year Strategic Review: Children and conflict in a changing world, New York: Autor.
UNICEF. (2004). Estado Mundial de la Infancia 2004. Las niñas, la educación y el desarro-llo, New York: Autor.
UNICEF Innocenti Research Centre (IRC). (diciembre 2011). Child safety online: Global challenges and strategies, Florencia, Italia: Autor.
UNICEF IRC y Government of the Netherlands. (9-10 marzo 2009). A Study on violen-ce against girls. Report on the International Girl Child Conference, The Hague, The Netherlands: Autor.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Alice Binazzi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This licence allows third parties to share (copy and redistribute the material in any medium or format) and adapt (remix, transform and create from the material for any purpose, including commercial purposes), provided that authorship and first publication in this journal (The Journal, DOI of the work) is acknowledged, a link to the licence is provided, and it is stated whether changes have been made to the work.