HRS4R implementation phases

The process of implementing the HRS4R

The process of implementing the HRS4R consists of three different phases aimed at obtaining the “HR Excellence in Research” award:

1. Initial phase

1. Endorsement to the principles of the Charter and the Code. The UPO's endorsement letter to the C&C.
  2. Internal analysis (Gap-Analysis) of the entity to know the degree of alignment of its procedures and practices with the 40 principles included in the C&C and the OTM-R, and design of a Plan (Action Plan) that contains corrective actions;
  3. Initial evaluation of the Action Plan by the European Commission.

2. Implementation phase

1. Implementation of the Action Plan in the institution. An interim evaluation will be carried out 24 months after obtaining recognition of the “HR Excellence in Research” award;
  2. Implementation of a revised Action Plan (36 months after the interim evaluation (2.a)).

3. Award Renewal phase

Periodic evaluations and continuous improvement of the Action Plan.

Proceso de implementación de la Estrategia HRS4R

El proceso de implementación de la HRS4R consta de tres fases diferencias, en las que engloban distintas actuaciones encaminadas a la obtención del logo “HR Excellence in Research”.

1. Fase inicial:

1. Adhesión a los principios de la Carta y el Código. Carta de compromiso de adhesión de la UPO al C&C.
  2. Análisis interno (Gap Analysis) de la entidad para conocer el grado de alineamiento de sus prácticas con los 40 principios recogidos en el C&C y el OTM-R, y diseño de un Plan (Action Plan) de acciones correctivas.
  3. Evaluación inicial del Plan de Acción por parte de la Comisión Europea.

2. Fase de implementación:

1. Implementación del Plan de Acción en la institución, una vez el Sello ha sido concedido. Evaluación intermedia a los 24 meses después de la concesión.
  2. Implementación del Plan de Acción revisado (36 meses después de la evaluación intermedia (2.a)).

3. Fase de renovación del reconocimiento, mediante evaluaciones periódicas y mejora continua del Plan de Acción.

Facebook UPO Flickr UPO Instagram UPO Twitter UPO Youtube UPO
Validación de Accesibilidad