Technology in the educational field before COVID: a commitment to MOOCs as a training strategy in the university context

Authors

  • María del Mar Fernández Martínez Universidad de Almería
  • Antonio Hilario Martín Padilla Universidad Pablo de Olavide
  • Antonio Luque de la Rosa Universidad de Almería
  • Isabel Ana Eguizábal-Román Investigadora Grupo EduInnovagogía (HUM-971)

DOI:

https://doi.org/10.46661/ijeri.5133

Keywords:

Technology, Education, MOOC, COVID-19, Teleformation

Abstract

Aunque el desarrollo de la tecnología en el campo educativo ha promovido cambios progresivos en la metodología de enseñanza, especialmente a nivel universitario, en el último cuarto de siglo, se debe a la pandemia que afecta a la humanidad (COVID-19) cuando desde el contexto académico allí Ha sido la necesidad urgente de repensar todas las posibilidades de operación y sin contacto basadas en Internet a través de la enseñanza sincrónica o asincrónica.

Thus, with the development of MOOCs, great possibilities have been seen to meet educational demands in a non-face-to-face way, enabling individualized and open attention to the group of students who present cases and varied needs.

In the present work, we intend to carry out an approach to MOCCs in terms of conceptualization, characteristics, elements and typologies, deepening their relationship with educational care in the pandemic moment that surrounds us.

To finish, we will make a tour of various MOCC aggregators / search engines and we will copy several of them to demonstrate their educational potential.

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Author Biography

Antonio Luque de la Rosa, Universidad de Almería

PROFESOR TITULAR

DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN

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Published

2020-07-29

How to Cite

Fernández Martínez, M. del M., Martín Padilla , A. H. ., Luque de la Rosa, A., & Eguizábal-Román, I. A. (2020). Technology in the educational field before COVID: a commitment to MOOCs as a training strategy in the university context. IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, (15), 130-142. https://doi.org/10.46661/ijeri.5133

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